נוסחת vlookup באקסל היא אחת הפונקציות שבהן אני משתמש הכי הרבה במהלך.
vlookup מאפשר בקלות ובמהירות להצליב נתונים בין שתי טבלאות שונות שיש בינהם קשר - לדוגמא בין טבלה של עובדים והשכר שלהם לשעה ובין טבלת דיווח שעות חודשית המכילה את מספר העובד ושעות העבודה שלו בחודש נתון.
לצורך הדוגמא, ראו 2 טבלאות - דוח שעות עובדים ודוח תנאי שכר עובדים. בשתי הטבלאות יש מכנה משותף והוא מספר העובד. נרצה להוסיף לדוח שעות ינואר את השכר לשעה לכל עובד ולחשב את השכר החודשי שלו.
כך נראות הטבלאות לפני שהשתמשנו ב vlookup
מבנה נוסחת vlookup הוא :
vlookup מאפשר בקלות ובמהירות להצליב נתונים בין שתי טבלאות שונות שיש בינהם קשר - לדוגמא בין טבלה של עובדים והשכר שלהם לשעה ובין טבלת דיווח שעות חודשית המכילה את מספר העובד ושעות העבודה שלו בחודש נתון.
לצורך הדוגמא, ראו 2 טבלאות - דוח שעות עובדים ודוח תנאי שכר עובדים. בשתי הטבלאות יש מכנה משותף והוא מספר העובד. נרצה להוסיף לדוח שעות ינואר את השכר לשעה לכל עובד ולחשב את השכר החודשי שלו.
כך נראות הטבלאות לפני שהשתמשנו ב vlookup
מבנה נוסחת vlookup הוא :
=vlookup(lookup_value,table_array,col_index_num,[range_lookup])
lookup_value : זהו הערך המקשר בין הטבלאות, ז"א הערך שקיים בטבלה א' טבלה ב', בדוגמא שלנו מדובר על מספר עובד.
table_array : זוהי הטבלה שבה אנחנו רוצים לחפש את אותו הערך, במקרה שלנו דוח תנאי שכר - אקסל יחפש את השורות שבהן מופיע מספר העובד. שימו לב - העמודה הראשונה בטבלה שבחרנו חייבת להיות הטבלה שמכילה את הנתון המקשר בין הטבלאות (מספר עובד)
col_index_num : מספר העמודה בטבלה שבחרנו ב table__array שמכילה את הערך אותו אנחנו רוצים לשלוף. במקרה שלנו זו העמודה השלישית - שכר בסיס לשעה.
range_lookup : זהו שדה אופציונאלי שניתן להכניס בו את הספרות 0 או 1, הספרה 0 מבקשת מאסקסל למצוא בדיוק את הערך אותו אנחנו מחפשים. הספרה 1 מבקשת לחפש את הערך בקירוב. ברוב המוחלט של המקרים נזין 0 אחרת התוצאה תהיה שגויה.
כך נראית טבלת דוח השעות לעובד לאחר ששלפנו אליה את השכר לשעה לעובד והוספנו תא לחישוב השכר החודשי.
זהו, סיימנו! אם יש שאלות - תוסיפו תגובה ואנסה לענות..
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה